Dankbaar :)

29 november 2015 - Bangkok, Thailand

In Kampot was het heerlijk bijkomen. Een dag met de scooter naar Kep gereden waar ze over heerlijke krab verkopen. Jaja ik heb voor het eerst in mijn leven krab gegeten en het was super lekker! (Alleen veel werk..). De terug weg verliep iets minder leuk, voor ons crashte een gezinnetje met de scooter en de moeder werd buiten bewustzijn op de scooter naar het ziekenhuis gebracht. Ik hoop dat dit uiteindelijk goed is afgelopen.

Na Kampot zijn we verder gegaan richting Sihanoukville en Koh Rong. In sihanoukville kwamen we per ongeluk terrecht in de rode zone maar gelukkig, een nachtje daar hebben we overleefd! Koh Rong is een klein eiland en is momenteel aan het uit groeien tot een toeristische trekpleister. Er werd veel gebouwd maar er waren zeker prachtige stukken natuur te vinden op dit eiland. Wifi, stromend water en elektriciteit werkt nog niet altijd even goed wat ook weer zijn charme heeft. Maar na vijf nachten op dit eiland ben je ook weer blij dat je terug gaat naar het vaste land. Tijdens het verblijf in Koh Rong zijn we een dagje op de boot gegaan en hebben we gesnorkeld en vis gevangen die we vervolgens gingen bbqen. Eenmaal wanneer het donker was sprongen we de zee in en werd je omringd door plankton wat heel gaaf was om te zien!! Alsof er allemaal kleine lichtjes om je heen zijn:). Verder was Koh Rong vooral strand en drankjes drinken.

Siem Reap, de volgende bestemming in Cambodja en voornamelijk bekend door Angkor Watt. Veel meer heeft Siem Reap ook eigenlijk niet te bieden hoewel het een heerlijk plaatsje is. We verbleven in een hostel op een kamer met 32 mensen, 1000 muggen en nog wat onverklaarbare beestjes. Na Koh Rong had ik toch gehoopt op een iets relaxtere kamer. Maar Angkor Watt was geweldig! Heel erg mooi alleen een beetje jammer van de andere 1000 mensen. Nu besef ik eigenlijk pas hoe geweldig Bagan was, het Angkor Watt van Myanmar maar dan zonder deze mensen.

Vanuit Siem Reap ben ik samen met Renee naar Bangkok gegaan wat betekende dat ik na ongeveer een maand afscheid moest nemen van de rest. Heel jammer maar zo'n groep is ook best vermoeiend. Het was in ieder geval een super tijd:)!
Eenmaal bij de grens tussen Cambodja en Thailand was het lang wachten... een zelf bedachte slingerrij en twee loketten die open waren voor veels te veel mensen. 2.5 uur later waren we dan eindelijk in Thailand. Het hostel in Bangkok kwam even helemaal op het goede moment, met zijn tweeën een kamer, geen beestjes en een heerlijke douche!! De volgende dag gezellig wezen shoppen:).

En toen was het eindelijk tijd om te vertrekken richting mijn oom en tante!! Na een beetje vertraging goed aangekomen en Raygi had een super kamer voor mij geregeld met eigen badkamer en een heerlijk bed:). Helemaal bijkomen heb ik hier dan ook wel gedaan!! Het was echt super leuk om te zien hoe zij hier nu leven. Een mooi huis met alle gemakken en een leuk dorpje om de hoek. Van het eiland heb ik uiteindelijk niet zoveel gezien, ik was een beetje moe van dingen bezoeken. Samen met vrienden van Raygi en Goof hebben we kratongs gemaakt en deze in de zee gelaten. Verder een middagje wezen rondrijden in de groene engel! (Een autootje op zonenergie, lijkt een klein beetje op een golfkar). Ik begrijp nu ook hoe ze hier op Koh Phangan lekker kunnen genieten en hoe het leven hier is.
Inmiddels ben ik weer terug in Bangkok en over 12 uur is mijn vlucht. Na bijna 4 maanden reizen is het mooi geweest. Met een hoop mooie herinneringen en natuurlijk ook moeilijke momenten ga ik terug naar Nederland. Geweldig dat ik deze reis heb kunnen maken en zoveel leuke mensen heb mogen ontmoeten!
Jullie bedankt voor het volgen van mijn blog en tot in Nederland!!